Pravidla

Counter-Strike: Global Offensive

Organizátorem soutěže je eSuba s.r.o. (dále jen “Organizátor”). Admin (vedoucí) soutěže je osoba určená organizátorem za účelem plynulého průběhu ligy. Admin má dále právo na změnu/úpravu pravidel, jakož i rozhodnutí o udělení výjimky v konkrétním případě, který si to bude vyžadovat. Veškeré zde nespecifikované případy řeší admin individuálně.

Revize dne: 25. srpna 2022

  1. Povinnosti hráčů

1.1 Hráč je povinen respektovat rozhodnutí admina, byť se hráči může zdát jakkoliv nesmyslné.

1.2 Oficiální a jediné platné soupisky týmů vychází z týmů zadaných na platformě Challengermode (dále jen “CM”)

  1. Nesrovnalosti v soupisce

2.0 Tým je definován jako uskupení max. 11 osob a to: 5 aktivních hráčů, 5 náhradníku a jeden trenér. Členové produkce pro daný tým se neberou jako součást týmu a je na ně brán speciální zřetel. (viz. Streamování zápasů, kapitola 5.2.)

2.1 Smurfing, neboli hra jiného člověka za počítačem, než říká nick, je přísně zakázán! Při odhalení dojde k okamžitému vyloučení týmu a zákazem účasti nejen v Esport lize a projektech organizátora, ale i v jiných ligách v Čechách a na Slovensku.

2.2 V případě nedostupnosti hráčů i náhradníků (viz. kapitola 2.0) lze povolit hosta, neboli hráče v týmu, kde není veden jako hráč, či náhradník, ale hraje na svém vlastním účtu. Takovou změnu je třeba dostatečně v předstihu ohlásit druhému týmu, který musí svým souhlasem tuto změnu potvrdit. Pak je nutno rozhovor doložit screenshoty a tento zápas musí dostat schválení od admina, který hru technicky umožní.

2.3 V případě, že v průběhu hry dojde k technickým problémům znemožňujícím hru jistého hráče, je umožněn nástup náhradníka (viz. kapitola 2.0), pokud je tento hráč součástí soupisky daného týmu. Pokud ne, platí pravidlo 2.2 o hostech.

  1. Formát zápasu

3.0 Rozlišujeme dva aktivní formáty zápasu, každý má v lize svoje místo: BO1, tedy nejlepší z jednoho zápasu a BO3, tedy nejlepší ze tří. Každý má mírně odlišná pravidla, co se týče výběru map a dohrávání her.

3.1 Map pool: Hraje se momentálně aktivní ESL map pool, složen z map: Inferno, Mirage, Nuke, Overpass, Dust 2, Vertigo, Ancient.

3.2 BO1:V tomto formátu se hraje jedna mapa a její výsledek rozhodne o výsledku utkání. Tímto stylem se hraje ve skupinové fázi, které se věnuje kapitola 3.4. těchto pravidel.

3.2.1 Výběr mapy se řídí seedingem v turnaji, který se losuje náhodně. Tým vlevo (zápasové lobby CM) si jako první vybírá mapu, která se hrát nebude. Týmy se střídají, dokud nezůstane jedna mapa, která se odehraje. O začínající straně na mapě rozhodne knife round a jeho vítěz si může vybrat, jestli aktuální stranu vymění, nebo na ní zůstane. První tým, který získá 16 kol za svou stranu vyhrává a tím končí řádný hrací čas. Po 15 kolech zápasu se strany mění.

3.2.2 Prodloužení se hraje v případě, že hra končí po 30 kolech se stavem 15-15 a každý prodloužení hru ukončí v případě dosažení 4 kol na stranu týmu. (První prodloužení po 19…) Po třech kolech se strany mění. Počet prodloužení není omezen a bude se hrát až do dosažení jednoznačného výsledku.

3.3 BO3: Druhý formát přidává dvě další mapy, pro celkový počet tří map. V případě výsledku 2-0 na mapy v prospěch kteréhokoliv týmu, hra končí. Tento formát najdeme v playoff fázi, které se věnuje kapitola 3.4.

3.3.1 Výběr map se odehrává podle seedu v turnaji a tým vlevo (zápasové lobby CM) začíná banem jedné mapy od obou týmů. Poté si oba celky tým vybírají mapu, na které chtějí hrát. Tento proces se zopakuje ještě jednou až zůstane jedna mapa, která se hraje v případě stavu 1-1 na mapy.

  1. BAN Tým L,
  2. BAN Tým R,
  3. PICK Tým L (výběr své strany týmem R),
  4. PICK Tým R (výběr své strany týmem L),
  5. BAN Tým L,
  6. BAN Tým R,
  7. DECIDER (o startující straně rozhodne knife round)

3.3.2 Hra na jednotlivých mapách vzhledem k počtu kol proběhne stejně jako v 3.2.1 & 3.2.2

3.4 Formát ligy: Podle počtu uchazečů se určí stanovený počet skupin, aby se optimalizovala délka ligy vzhledem k jiným událostem uchazečů i organizátorů. Ve skupinách se hraje systémem round robin, neboli každý s každým. Hraje se systémem BO1, přičemž za výhru obdržíte 2 body, za prohru 0. V případě, že by z časových příčin nebylo možné zápas dohrát, obdrží oba týmy po jednom bodu, ale pouze za remízového stavu a schválení adminem turnaje.

3.4.1 Playoff začínají jakmile bude pořadí prvních X týmů (upřesněno po konci registrací) v tabulce skupin jednoznačné. Následně dané týmy postoupí do playoff, které bude naseedováno s ohledem na známé výsledky ze skupin.

3.4.2 Při bodové shodě 2 týmů rozhoduje:

  1. Výsledek vzájemného zápasu
  2. Skóre v tabulce
  3. Odehrání tiebreaker zápasu ve formátu stanoveném adminem soutěže

3.4.3. Při bodové shodě 3 a více týmů rozhoduje

  1. Celkový počet nasbíraných bodů ve vzájemných zápasech týmů se shodným počtem získaných bodů
  2. Celkový rozdíl vyhraných/prohraných kol (čím vyšší tím lepší) ve všech odehraných zápasech ve skupině
  3. Celkový počet prohraných kol (čím nižší tím lepší) ve všech odehraných zápasech ve skupině
  4. Mini tabulka týmů se shodným počtem získaných bodů v základní skupině
    1 Rozdíl vyhraných/prohraných kol ve vzájemných zápasech týmů se shodným počtem bodů
    4.2 Počet prohraných kol (méně prohraných kol je lepší) ve vzájemných zápasech týmů se shodným počtem bodů
  5. Opakování zápasů mezi týmy se shodným počtem bodů.
  1. Servery & komunikace

4.0 V den zápasu dostanou oznámení o čase zápasu. Oznámení obsahuje link na stránku, kde najdete vše potřebné k danému zápasu, včetně odkazu na stáhnutí AntiCheatu, adresy serveru i chatu pro případné spojení s adminem, či organizátory.

4.1 Všechny věci týkající se samotného hraní, je nutno řešit přímo na CM či už s adminem, nebo organizátory, popřípadě s CM podporou, jestliže bude vyžadována. Předání cen lze řešit na discordu s @Tykoo#1636.

4.1.1 Pokud dojde k nesrovnalostem, či nejasnostem, jak server ovládat, je nutno se ozvat adminovi turnaje.

4.2 Po připojení na server přes tlačítko connect stačí jen počkat a server vás sám připraví. V případě potřeby můžete ručně akci vykonat příkazem !ready či /ready Příkazem /pause nebo !pause hru pozastavíte z taktických důvodů, !tech či /tech z důvodů technických.

Celý postup je zdokumentován v anglickém jazyce i se snímky obrazovky na následující linku: https://help.challengermode.com/en/articles/608076-how-to-play-a-cs-go-tournament

  1. Omezení a penalizace

5.1 MČR/MČR Tour, případně MSR/YPL (mimo otevřených kvalifikací), Sazka eLEAGUE, Republeague (mimo otevřené kvalifikace), https://liquipedia.net/counterstrike/Valve_Tournaments

https://liquipedia.net/counterstrike/S-Tier_Tournaments

https://liquipedia.net/counterstrike/A-Tier_Tournaments

https://liquipedia.net/counterstrike/B-Tier_Tournaments

Hráči, kteří v posledních 5 letech účastnili těchto turnajů nebude umožněn start v lize, a to bez výjimky. Taky se mezi zákaz startu počítá hra v popřední české, nebo slovenské profesionální esportové organizaci. V případě pochyb, zda vám bude start umožněn, informujte se s příslušným adminem.

5.2 Streamování zápasů je povoleno jen v případě, že se zápas neobjeví na oficiálním streamu na twitch.tv/esportligacz. Součást produkce pro daný tým se na server dostane po koordinaci s adminem.

5.3 Při zjištění porušení pravidel může být celý tým (podle závažnosti provinění) vyloučen z ligy a může mu být zakázána účast v příštích událostech většiny organizátorů v Česku a na Slovensku.

5.4 Platí pravidla fairplay, hráči si mají nahrávat POV dema, můžeme je totiž vyžadovat a v případě nedodání mohou negativně rozhodnout o verdiktu. Admin dema neposkytuje, ani je nemá vyžadovat za určitý tým od soupeře. Pokud si chcete dema vyžádat, je to na individuální domluvě zástupců týmů.

5.5 Školy mají startovné hrazeno, ale je podmíněno potvrzením soupisky zodpovědným učitelem reprezentované školy.

5.6 Na konci ligy na první tři týmy čekají hezké ceny, které budou blíže specifikovány na našem webu.

Časté dotazy

V jakých hrách ELVŠ probíhá a jak se můžu přihlásit?

Tvá univerzita se může zapojit do ligy v Counter-Strike: Global Offensive. Pro přihlášení stačí kliknout na tlačítko Přihlásit školu a vyplnit formulář.

Kdo se může přihlásit?

Svoji univerzitu může do ligy registrovat jakýkoliv učitel/student univerzity v České republice a Slovensku. Zástupci českých vysokých škol se registrují na webu esportliga.cz. Týmy reprezentující slovenské školy se musí přihlásit na lancraft.cz.

Hrají CZ týmy proti SK týmům?

České týmy hrají samostatnou ligu ELVŠ, slovenské týmy hrají UniCup. Finalisté obou lig ale postupují do mezinárodního superfinále o tučnou finanční odměnu.

Jak bude probíhat finále?

Dva nejlepší týmy změří své síly 9.12.2022 na offline eventu v PLAYzone aréně.

Musím něco platit?

Ne, účast v Esport lize vysokých škol tě nestojí ani korunu!

O co se hraje?

O postup do mezinárodního superfinále, monitory Samsung G7, SSD disky WD_BLACK, teambuilding pro celý tým, pohár Esport ligy, partnerské ceny a v neposlední řadě o finanční odměnu ve výši 1000 EUR.

Jak probíhá komunikace?

Pro zodpovězení všech dotazů, vyřešení problémů a organizování turnajů nám můžete napsat na email info@esportliga.cz nebo se připojit na náš Discord.